Previous |  Up |  Next

Article

Summary:
Autor se v příspěvku zamýšlí nad úlohou obrázku v matematice. Vizuálním reprezentacím pojmů a postupů ve vyučování je nutno věnovat náležitou péči. Může to přispívat k porozumění matematice.
References:
[1] Baltzer, R.: Die Elemente der Mathematik. (1883). II. Hirzel.
[2] Calda, E.: Pedagogické zásady a termíny ve výuce M & F. (2003). Prometheus.
[3] Dam, Z.: Kilka sposobów na dwuesiecna. (2004). Matematyka, VII(6).
[4] Hadamard, J.: The mathematician's mind. (1996). Princeton University Press. MR 1435284
[5] Hejný, M., Bálint, Ľ., Benešová, M., Bereková, H., Bero, P., Frantíková, Ľ., Gábor, O., Hrdina, L., Repáš V., Vantuch, J.: Teória vyučovánia matematiky 2. (1989). Žlutá kniha. SPN.
[6] Holubář, J.: Metodické semináře akademika Čecha o matematice. (1960). Matematika ve škole, 6, 325-329.
[7] Kuřina, F.: Matematika a řešení úloh. (2011). Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
[8] Kvasz, L.: Patterns of change. (2008). Birkhäuser. MR 2438089
[9] Nelsen, R. B: Důkazy beze slov. (2003). Young Scientist.
[10] Polya, G.: Jak to řešit?. (2016). Matfyzpress.
[11] Riečan, B.: Kultúra v matematike, matematika v kultúre. (2013). Obzory matematiky, fyziky a informatiky, 42(4), 71-72.
[12] Thiele, R.: Matematické důkazy. (1985). SNTL.
[13] Vopěnka, P.: Poznámky o současné matematice. (1971). Filosofický časopis, XIX, 731-753.
[14] Vopěnka, P.: Vyprávění o kráse novobarokní matematiky. (2004). Práh.
[15] Vyšín, J.: Elementární geometrie, I. (1952). Přírodovědecké nakladatelství.
Partner of
EuDML logo