Previous |  Up |  Next

Article

Summary:
Recenze knihy, která pojednává o těchto mýtech: 1. Fakta brání porozumění. 2. Výuka vedená učitelem je pasivní. 3. Jednadvacáté století vše zásadně mění. 4. Vše se dá jednoduše vyhledat. 5. Měli bychom vyučovat dovednosti přenositelné napříč obory. 6. Projekty a žákovské aktivity jsou nejlepším způsobem, jak se učit. 7. Výuka znalostí je indoktrinace.
References:
[1] Bobek, P.: Rozhovor s Daisy Christodoulou. (2022). Příloha knihy D. Christodoulou, Sedm mýtů ve vzdělávání (s. 122–125). EDUkační LABoratoř. Nakladatelství publishED.
[2] Bruner, J. S.: Some elements of discovery. (1966). In L. S. Shulman, & E. R. Keislar (Eds.), Learning by discovery: A critical appraisal (p. 101-113). Rand. McNally.
[3] Christodoulou, D.: Sedm mýtu o vzdělávání. (2022). Překlad Tereza Vlková. EDUkační LABoratoř. Nakladatelství publishED.
[4] Churchill, W.: Mé životní začátky. (1996). Překlad Zdeněk Hron. Nakladatelství Lidové noviny.
[5] Lojdová, K.: Radost žáků z objevování matematiky. (2015). Komenský, 139(03), 5-11.
[6] Lojdová, K.: O škole jako o kotvě ve společnosti. (2017). Komenský, 141(04), 5-12.
[7] MŠMT: Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+. (2019). MŠMT. https://www.msmt.cz/file/51582_1_1/
[8] MŠMT: Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. (2020). MŠMT.
[9] MŠMT: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2021). MŠMT, ČŠI, NPI. https://www.edu.cz/rvp-ramcove-vzdelavaci-programy/ramcovy-vzdelavacici-program-pro-zakladni-vzdelavani-rvp-zv/
[10] Popper, K. R.: Mýtus rámce I. (1999). Vesmír 77, 524-529.
[11] Průcha, J.: Moderní pedagogika. (2002). Portál.
Partner of
EuDML logo