Article
Summary:
Cílem článku je poskytnout učitelům matematiky na základních školách a víceletých gymnáziích sadu zajímavých úloh vybraných ze soutěžních ročníků mezinárodní soutěže Matematický klokan - kategorie Benjamín včetně úplných řešení, a to většinou více způsoby, které mohou učitelé matematiky využít ve své výuce. Pro snadnější zařazení do vybraných oblastí matematiky zde čtenář nalezne rovněž popis učiva dle RVP ZV, ke kterému se daný příklad váže.
Summary:
The article is meant to provide primary math teachers (and their colleagues at grammar schools) with a set of interesting tasks selected from the international competition Mathematical Kangaroo - Benjamin category. They include different ways of complete solutions, which can be used by teachers in their lessons. To make the application in the lessons easier, we also added a description of the topic, which is related to the task, based on the Primary Curriculum Framework.
References:
[4] Nováková, E.: Žáci, učitelé a Cvrček: "Dělali jsme Cvrčka" - A co dál?. (2020). Učitel matematiky, 28(4), 194-207.
[5] Uhlířová, M.: Geometrické hrátky s klokánkem. (2021). Učitel matematiky, 29(3), 129-145.
[6] Vaněk, V., Calábek, P., Nocar, D.: České stopy v Matematickém klokanovi. (2018). Matematika fyzika informatika, 27(5), 334-346.