[2] Budínová, I.: Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých úloh v matematice. (2018). Masarykova univerzita.
[3] Budínová, I., Blažková, R., Vaňurová, M., Durnová, H.: Matematika pro bystré a nadané žáky. (2018). Edika.
[5] Hříbková, L.: Nadání a nadaní. (2009). Grada.
[6] Mönks, F. J.: Beratung und Förderung besonders begabter Schüller. (1987). Psychologie in Erciehung und Unterricht, 34, 214-232.
[7] Portešová, Š., Poledňová, I., Macek, D., Růžička, M., Straka, O, Urmanová, J.: Rozumově nadaní studenti s poruchou učení. Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. (2014). Masarykova univerzita.
[8] Renzulli, J. S.: What makes giftedness? Reexamining a definition. (1978). Phi Delta Kappan, 60(3), 180-184.
[9] Singer, F. M., Sheffield, L. J., Freiman, V., Brandl, M.: Research on and activities for mathematically gifted students. (2016). Springer.
[10] Siegle, D.: The underachieving gifted child: recognizing, understanding, end reversing underachievement. (2012). Prufrock Press Inc.
[11] Stanley, J. C.:
Use of tests to discover talent. (1976). In D. P. Keating (Ed.), Intellectual talent: Research and development (pp. 3-22). The Johns Hopkins University Press.
MR 0401394
[12] Tannenbaum, A. J., Baldwin, L. J.: Giftedness and learning disability: A paradoxical combination. (1983). In L. H. Fox, L. Brody, & D. Tobin (Eds.), Learning disabled/gifted children: Identification and programming (pp. 11-36). University Park Press.
[13] Terman, L. M.: Genetic studies of genius: Vol. 1. Mental and physical traits of a thousand gifted children. (1925). Stanford University Press.
[14] Threlfall, J., Hargreaves, M.:
The problem-solving of mathematically gifted and older average-attaining students. (2008). High Ability Studies, 19(1), 83-98.
DOI 10.1080/13598130801990967