Previous |  Up |  Next

Article

Summary:
Uvolněné úlohy z mezinárodního šetření TIMSS se mohou pro učitele stát inspirací do výuky. Úlohy mohou sloužit pro zpestření výuky, jako další materiály k procvičování nebo je lze využít pro diagnostiku úrovně porozumění či schopností žáků. Článek se zaměřuje na úlohy vztahující se k tématu rovnic na 1. stupni základní školy a jsou v něm popsány problémy, které měli čeští žáci při řešení konkrétních úloh. Dále ukazuje, jak je možné úlohy upravovat a vytvářet sady gradovaných úloh využitelných v rámci diferencované výuky.
Summary:
Released items from international survey TIMSS could become an inspiration for teachers to enrich teaching, provide a source of additional exercises, or they could be used to diagnose the level of understanding and capabilities of pupils. This work focuses on problems connected to equations for the primary school and describes Czech pupils' difficulties when solving them. Furthermore, it shows how to modify these problems and create problems with increasing difficulty that can be used for differentiated teaching.
References:
[1] Budínová, I.: Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně ZŠ k řešení některých úloh v matematice. (2018). Masarykova univerzita.
[2] Hejný, M.: Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. (2014). Pedagogická fakulta UK.
[3] Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. (2015). Portál.
[4] Janoušková, S., Tomášek, V., Peclinovská, S., Pražáková, D., Frýzek, M., Houfková, J., Mandíková, D.: Publikace s uvolněnými úlohami z mezinárodního šetření TIMSS: Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 1. stupeň základní školy. (2019). ČŠI.
[5] Tomášek, V., Frýzek, M., Frýzková, M., Janoušková, S., Mandíková, D., Palečková, J.: Výzkum TIMSS 2007: Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 4. ročník. (2009). ÚIV.
Partner of
EuDML logo