[2] Boland, P. J.:
A biographical glimpse of William Sealy Gosset. (1984). American Statistician, 38, 179-183.
MR 0720302
[3] Box, J. F.:
Gosset, Fisher, and t distribution. (1981). The American Statistician, 35(2), 61-66.
MR 0613843
[4] Box, J. F.:
Guinness, Gosset, Fisher, and small samples. (1987). Statistical Science, 2(1), 45-52.
MR 0896258
[5] Eisenhart, C.:
On the transition from “Student’s” z to “Student’s” t. (1979). American Statistician, 33, 6-10.
MR 0522172
[6] Emanovský, P.: První statistické testování hypotézy podle Johna Arbuthnota. (2021). Učitel matematiky, 29(1), 26-36.
[7] Fienberg, S. E.:
A brief history of statistics in three and one-half chapters: a review essay. (1992). Statistical Science, 7(2), 208-225.
DOI 10.1214/ss/1177011360 |
MR 1179648
[8] Fisher, R. A.:
Statistical methods for research workers. (1934). Paternoster Row.
MR 0346954
[9] Hendl, J.: Přehled statistických metod - zpracování dat. (2004). Portál.
[10] Chráska, M.: Metody pedagogického výzkumu. (2007). Portál.
[11] Klementa, J., Komenda, S., Kunert, E.: Statistické metody v pedagogickém výzkumu. (1984). VUP.
[12] Komenda, S.: Biometrie. (1994). VUP.
[13] Plackett, R. I., Barnard, G. A.: Student - A statistical biography of William Sealy Gosset. (1990). Clarendon Press.
[15] Škaloudová, A.: Statistika v pedagogickém a psychologickém výzkumu. (1998). Pedagogická fakulta UK.
[16] Ziliak, S. T.:
Guinnessometrics: The economic foundation of Student’s t. (2008). Journal of Economic Perspectives, 22(4), 199-216.
DOI 10.1257/jep.22.4.199
[17] Ziliak, S. T.:
W.S. Gosset and some neglected concepts in experimental statistics: Guinnessometrics II. (2011). Journal of Wine Economics, 6(2), 252-277.
DOI 10.1017/S1931436100001632
[19] Ziliak, S. T.:
Balanced versus randomized field experiments in economics: Why W. S. Gosset aka “Student” matters. (2014). Review of Behavioral Economics, 1, 167-208.
DOI 10.1561/105.00000008