[1] Budínová, I.: Přístupy nadaných žáků 1. a 2. st. ZŠ k řešení některých typů úloh v matematice. (2018). MU. ttps://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1237/3436/990-1/0#preview
[4] Hejný, M., Jirotková, D., Kratochvílová, J.: Early conceptual thinking. (2006). In J. Novotná, H. Moraová, M. Krátká, & N. Stehlíková (Eds.) PME 30. Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. (pp. 289-296). Charles University in Prague.
[5] Hejný, M.: Vyučování matematice orientované na budování schémat: Aritmetika 1. stupně. (2014). UK v Praze, PedF.
[6] Kilpatrick, J. S., Findell, B.: Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. (2001). The National Academies Press.
[7] Knuth, E. J., Stephens, A. C., McNeil, N. M., Alibali, M. W.: Does understanding the equal sign matter? Evidence from solving equations. (2006). Journal for Research in Mathematics Education, 37(4), 297-312.
[8] Kuřina, F.: Kultura školské matematiky. (2003). In J. Zhouf (Ed.) Ani jeden matematický talent nazmar (s. 90-104). JČMF, Pedagogické centrum HK, SZŠ HK.
[12] Rendl, M., Vondrová, N., Hříbková, L., Jirotková, D., Kloboučková, J., Kvasz, L., Páchová, A., Pavelková, I., Smetáčková, I., Tauchmanová, E., Žalská, J.: Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. (2013). UK v Praze, PedF.
[13] Ryan, J., Williams, J.: Children’s mathematics 4--15. Learning from errors and misconceptions. (2007). Open University Press.
[14] Vondrová, N.: Didaktika matematiky jako nástroj zvládání kritických míst v matematice. (2019). UK v Praze, PedF.