[1] Baroody, A. J., Cibulskis, M., Lai, M., Li, X.: Comments on the use of learning trajectories in curriculum development and research. (2004). Mathematical Thinking and Learning, 6(2), 227-260.
[2] Edwards, C. J.: The historical development of the calculus. (1994). Springer.
[3] Eisenmann, P.: O experimentu se spojitostí funkce na střední škole. (1996). Učitel matematiky, 4(4). 213-219.
[4] Eisenmann, P.: Zlatý vrch nad Českou Kamenicí aneb funkce v přírodě. (2007). Matematika, Fyzika, Informatika, 16(6), 336-338.
[6] Hejný, M.: Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. (2014). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
[7] Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. (2001). Praha: Portál.
[8] Hershkowitz, R.: Visualization in Geometry - Two Sides of the Coin. (1989). Focus on learning problems in mathematics, 11, 61-76.
[10] Kopáčková, A.: Nejen žákovské představy o funkcích. (2002). Pokroky matematiky, fyziky a astronomie, 47(2), 149-161.
[11] Kopáčková, A.: Fylogeneze pojmu funkce. (2001). In J. Bečvář & E. Fuchs, Matematika v proměnách věků II (46-80). Praha: Prometheus.
[12] Lomtatidze, L.: Historický vývoj pojmu křivka. (2007). Brno: Nadace Universitas.
[14] Odvárko, O., Kadleček, J.: Matematika pro 7. ročník ZŠ (1.-3. díl). (1998). Praha: Prometheus.
[15] Piaget, J.: Epistemology and psychology of functions. (1977). 23. Springer Science & Business Media.
[16] Watson, A., Mason, J.: Mathematics as a constructive activity: Learners generating examples. (2006). Routledge.