Author: Calda, Emil
-
Calda, Emil:
Stručný výklad některých pedagogických pojmů.
(Czech) [Short exposition of some pedagogical concepts].
Učitel matematiky,
vol. 25
(2017),
issue 4,
pp. 253-254
-
Calda, Emil:
Něco málo o prvočíslech.
(Czech) [Something about primes].
Učitel matematiky,
vol. 24
(2016),
issue 1,
pp. 58-60
-
Calda, Emil:
Zkusíte to u svých studentů?.
(Czech) [Will you try it with your students?].
Učitel matematiky,
vol. 24
(2016),
issue 3,
pp. 171-173
-
Calda, Emil:
Znovu o pravoúhlém trojúhelníku.
(Czech) [On the right-angled triangle again].
Učitel matematiky,
vol. 24
(2016),
issue 1,
pp. 61-64
-
Calda, Emil:
Nekonečné řady na střední škole aneb copak se dá v konečném čase sečíst nekonečně mnoho sčítanců?.
(Czech) [Infinite series at the secondary school or Is it really possible to add infinitely many numbers in a finite time?].
Učitel matematiky,
vol. 23
(2015),
issue 2,
pp. 121-124
-
Calda, Emil:
Dva čtverce v rovnostranném trojúhelníku.
(Czech) [Two squares in an equilateral triangle].
Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 4,
pp. 252-256
-
Calda, Emil:
Pravoúhlý trojúhelník trochu jinak.
(Czech) [Right triangle a bit different way].
Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 2,
pp. 119-120
-
Calda, Emil:
Jak se také dá poznat pravoúhlý trojúhelník.
(Czech) [Another way of recognizing right triangle].
Učitel matematiky,
vol. 21
(2013),
issue 3,
pp. 159-161
-
Calda, Emil:
Můj zdravý rozum a nekonečno.
(Czech) [My common sense and infinity].
Učitel matematiky,
vol. 21
(2013),
issue 1,
pp. 37-42
-
Calda, Emil:
O jedné vlastnosti polynomů.
(Czech) [About one property of polynomials].
Učitel matematiky,
vol. 21
(2013),
issue 4,
pp. 202-205
-
Calda, Emil:
Jak jsem „válčil‟ s třetičem.
(Czech) [How I “made war” against a man trying angle trisection].
Učitel matematiky,
vol. 20
(2012),
issue 2,
pp. 118-123
-
Calda, Emil:
Limita posloupnosti a věta o sevření.
(Czech) [Limit of a sequence and the squeeze theorem].
Učitel matematiky,
vol. 20
(2012),
issue 4,
pp. 216-220
-
Calda, Emil:
O jednom trojúhelníku eukleidovsky nesestrojitelném.
(Czech) [About one triangle nonconstructible by straightedge and compass].
Učitel matematiky,
vol. 20
(2012),
issue 1,
pp. 23-25
-
Calda, Emil:
O konci světa, mayském kalendáři a planetě Nibiru.
(Czech) [About the end of the world, the Mayan calendar and the planet Nibiru].
Učitel matematiky,
vol. 20
(2012),
issue 1,
pp. 61-64
-
Calda, Emil:
O přesném vyjadřování, důležitosti a dokazování matematických vět.
(Czech) [On the precise expressing, importance and proving of mathematical theorems].
Učitel matematiky,
vol. 20
(2012),
issue 3,
pp. 189-192
-
Calda, Emil:
Důkaz, který se mi líbí.
(Czech) [A proof I like].
Učitel matematiky,
vol. 19
(2011),
issue 1,
pp. 14-15
-
Calda, Emil:
Zlaté číslo a limity dvou posloupnotí.
(Czech) [The golden number and limits of two sequences].
Učitel matematiky,
vol. 19
(2011),
issue 3,
pp. 146-149
-
Calda, Emil:
Byl Eukleides finančně gramotný?.
(Czech) [Was Eucleides finance literate?].
Učitel matematiky,
vol. 18
(2010),
issue 4,
pp. 252-254
-
Calda, Emil:
Mocniny přirozených čísel a součty lichých čísel po sobě jdoucích.
(Czech) [Powers of natural numbers and sums of consecutive odd numbers].
Učitel matematiky,
vol. 18
(2010),
issue 2,
pp. 86-88
-
Calda, Emil:
Co musí (?) obsahovat učebnice.
(Czech) [What must (?) a textbook contain].
Učitel matematiky,
vol. 17
(2009),
issue 1,
pp. 53-55
-
Calda, Emil:
Může být částečný součet harmonické řady celé číslo?.
(Czech) [Can a partial sum of a harmonic series be an integer?].
Učitel matematiky,
vol. 17
(2009),
issue 1,
pp. 9-10
-
Calda, Emil:
Řešení matematických různic.
(Czech) [Solving mathematical inequations].
Učitel matematiky,
vol. 16
(2008),
issue 2,
pp. 125-128
-
Calda, Emil:
O bodech "podobných" severnímu pólu a také o rovnoběžkách.
(Czech) [About points "similar" to the North Pole and also about parallels].
Učitel matematiky,
vol. 15
(2007),
issue 3,
pp. 129-132
-
Calda, Emil:
Jedna nevýchovná úloha, kterou si čtenář snadno vyřeší.
(Czech) [One uneducative exercise that the reader can easily solve].
Učitel matematiky,
vol. 14
(2006),
issue 4,
pp. 254-255
-
Calda, Emil:
„Eukleidovské‟ řešení kvadratické rovnice.
(Czech) [“Euclidean” solution of the quadratic equation].
Učitel matematiky,
vol. 14
(2006),
issue 1,
pp. 17-21
-
Calda, Emil:
Nepořádky.
(Czech) [Disorders].
Učitel matematiky,
vol. 13
(2005),
issue 3,
pp. 170-173
-
Calda, Emil:
Binomická věta.
(Czech) [Binomial theorem].
Učitel matematiky,
vol. 10
(2002),
issue 4,
pp. 217
-
Calda, Emil:
Problém obrazové galerie.
(Czech) [Image gallery problem].
Učitel matematiky,
vol. 10
(2002),
issue 3,
pp. 182-186
-
Calda, Emil:
Pár úloh na dělitelnost aneb K čemu se též dají použít rozklady $a^n \pm b^n$.
(Czech) [A few problems on divisibility or What can also be decompositions $a^n \pm b^n$ used for].
Učitel matematiky,
vol. 10
(2002),
issue 1,
pp. 25-29
-
Calda, Emil:
Dvě úlohy o silniční síti ve Švambránii.
(Czech) [Two problems about the road network in Švambrania].
Učitel matematiky,
vol. 9
(2001),
issue 1,
pp. 1-5
-
Calda, Emil:
Tři nerovnosti s dvojfaktoriálem aneb Jak je užitečné občas si na něco vzpomenout.
(Czech) [Three inequalities with a double factorial or How useful it is to remember something sometimes].
Učitel matematiky,
vol. 9
(2001),
issue 2,
pp. 117-120
-
Calda, Emil:
O podivuhodném „odvození‟ některých vzorců.
(Czech) [On remarkable “developing” of some formulas].
Učitel matematiky,
vol. 8
(2000),
issue 3,
pp. 149-151
-
Calda, Emil:
O sestavách s opakováním.
(Czech) [About compositions with repetition].
Učitel matematiky,
vol. 8
(2000),
issue 2,
pp. 100-103
-
Calda, Emil:
Součet mocnin prvních $n$ přirozených čísel aneb Hra čísel mámivá.
(Czech) [Sum of powers of the first $n$ natural numbers or Delusional game of numbers].
Učitel matematiky,
vol. 8
(2000),
issue 2,
pp. 104-108
-
Calda, Emil:
Kombinace nejen s nesousedními členy.
(Czech) [Combination not only with non-neighbouring members].
Učitel matematiky,
vol. 7
(1999),
issue 4,
pp. 215-219
-
Calda, Emil:
Rozmisťovací úlohy a počty $k$-členných kombinací.
(Czech) [Distribution problems and numers of $k$-combinations].
Učitel matematiky,
vol. 7
(1999),
issue 2,
pp. 90-94
-
Calda, Emil:
Ještě jednou o věžových polynomech.
(Czech) [Once more about tower polynomials].
Učitel matematiky,
vol. 6
(1998),
issue 3,
pp. 146-152
-
Calda, Emil:
Permutace s omezujícími podmínkami a věžové polynomy.
(Czech) [Permutations with restrictive conditions and tower polynomials].
Učitel matematiky,
vol. 6
(1998),
issue 2,
pp. 75-88
-
Calda, Emil:
Stručný přehled termínů matematických, pedagogických a některých dalších.
(Czech) [Brief survey of mathematical, pedagogical and some other terms].
Učitel matematiky,
vol. 6
(1998),
issue 1,
pp. 60-64
-
Calda, Emil:
Známá rovnost v souvislostech asi neznámých.
(Czech) [A known equality in a perhaps unknown context].
Učitel matematiky,
vol. 6
(1998),
issue 1,
pp. 18-21
-
Calda, Emil:
Heronův vzorec a kosinova věta.
(Czech) [Heron's formula and cosine theorem].
Učitel matematiky,
vol. 5
(1997),
issue 3,
pp. 157-159
-
Calda, Emil:
Jaká je rovnice kruhu?.
(Czech) [What is the equation of a circle?].
Učitel matematiky,
vol. 5
(1997),
issue 1,
pp. 22-25
-
Calda, Emil:
O jedné zajímavé posloupnosti.
(Czech) [On an interesting sequence].
Učitel matematiky,
vol. 5
(1997),
issue 2,
pp. 81-82
-
Calda, Emil:
Přihrádkový princip (tradičně i netradičně).
(Czech) [Pigeonhole principle (traditional and non-traditional)].
Učitel matematiky,
vol. 5
(1997),
issue 4,
pp. 220-223
-
Calda, Emil:
Zákon lomu aneb nošení vody v konvi.
(Czech) [The law of refraction or carrying water in a watering can].
Učitel matematiky,
vol. 5
(1997),
issue 1,
pp. 19-21
-
Calda, Emil:
K sázce mezi Saint-Exupérym a jeho kamarádem.
(Czech) [On the bet between Saint-Exupéry and his friend].
Učitel matematiky,
vol. 4
(1996),
issue 2,
pp. 85-87
-
Calda, Emil:
Po delší době opět o Vennových diagramech.
(Czech) [After a long time, about Venn diagrams again].
Učitel matematiky,
vol. 4
(1996),
issue 4,
pp. 201-204
-
Calda, Emil:
Z činnosti odborné skupiny pro učitelské studium matematiky.
(Czech) [From the activity of the expert group for teacher studies in mathematics].
Učitel matematiky,
vol. 0
(1992),
issue 1,
pp. 15
Partner of