-
Jak provokovat, když dostanete úlohu o pádu železné a dřevěné koule II
-
Jak provokovat, když dostanete úlohu o pádu železné a dřevěné koule III
-
Jak sestrojit výčet všech $k$-prvkových podmnožin $n$-prvkové množiny
-
Jak se testují pravděpodobnostní modely
-
Jak to vlastně je? Fraktály
-
Jak vypočítat obsah plochy střechy z obsahu půdorysu
-
Jak zatáčí vlak
-
Jak zatočit s vikláním stolu
-
Jak zjistit veličiny, jež nejsou přímo měřitelné
-
Jak změřit difuzní koeficient pomocí laseru?
-
James Bradley, objevitel aberace světla hvězd. (Proč hvězdy nejsou tam, kde je vidíme)
-
Jančařík, A. a kol: Využití programu Excel v práci učitele matematiky
-
Jančařík, A.: Hry v matematice
-
Jean Bernard Foucault a jeho slavný pokus
-
Jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet aneb záporné cifry v zápisu čísel
-
Jednotková parabola, zlatý řez a parabolické $\pi $
-
Jednotkový čtverec a čtyři obdélníky téhož obsahu
-
Johannes Kepler – hledač harmonie světa
-
Johann Wolfgang Goethe kontra Isaac Newton
-
John Venn – učiteľ logiky a morálky
-
Joseph Fraunhofer (1787–1826) – zkoumáním spektra otevřel cestu k poznání složení hvězd
-
Jsou české mince optimální?
-
Kde je les nejhlubší? Lyricko-matematické pojednání
-
Kdy mačkáním zvedáme
-
Keplerovy zákony v historických souvislostech
-
Kleczek, J.: Život se Sluncem a ve vesmíru, Nová věda – bioastronomie
-
Kleinova čtyřgrupa
-
Klima a jeho výhled
-
K návštěvě Marie Sklodowské-Curie v naší zemi v roce 1925
-
Knots, knots. Who’s there?