[01] Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava 1991.
[02] Hejný, M.: The Development of Geometrical Concept. In: SEMT 95, Prague. Ed. Hejný, M. – Novotná, J., Prague, Charles Univ. 1995, 13–18, ISBN 80-7184-038-6.
[03] Hejný, M.: Achilleus a korytnačka ako problém. Matematika a fyzika ve škole, č. 2 (r. 9) (1978), 102–105.
[04] Hejný, M., Rybárová, J.: Pojmotvorný proces vo vyučovaniu matematiky. Pedagogika, č. 5, 1984, 599–612.
[05] Jirotková, D.: Perception of a Solid. In: SEMT 95, 39-41.
[06] Jirotková, D.: Understanding of (Geometrical) Infinity. ICME 8, Short presentations. Sevilla 1996, poster no. 346.
[07] Novotná, J. et al.: Static Atoms in the Solving Process of One Word Problem. In: DMME, 10, Praha 1995.
[08] Stehlíková, N.: The Solving Scheme as a Tool for Understanding Pupil’s Solutions. In: SEMT 95, 117–120.
[09] Sýkora, V.: Determination and Context. In: SEMT 95, 60–62.
[10] Kuzansky, M.: O učenej nevedomosti. (překlad Augustýn Valentovič). Pravda, Bratislava 1979.
[11] Peter, R.: Hry s nekonečnom. Osveta, Martin 1958.
[12] Pospíšil, B.: Nekonečno v matematice. Praha JČMF, Cesta k vědění 48, 1948.
[13] Vopěnka, P.: Rozpravy s geometrií. Panorama, Praha 1989.
[14] Zlatoš, P.: Ani matematika si nemôže byť istá sama sebou. (Úvahy o množinách, nekonečne, paradoxoch a Gödelových vetách.). IRIS, Bratislava 1995.